O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Avocado este apreciat de multi nutritionisti, dar si de publicul larg, inclusiv de celebritati. De exemplu, modelul Victoria’s Secret, Romee Srijd, a spus că dacă ar putea alege mâncarea pe care ar trebui să o mănânce pentru tot restul vieții, aceasta ar fi cu siguranță avocado.

Ce contine avocado?

Potasiu – Potasiul este în fiecare celulă a corpului nostru. El răspunde de ritmul cardiac regulat și impulsurile nervoase, promovează mișcarea musculară, digestia, și consolidează nivelurile de energie.

Doza zilnică recomandată este de aproximativ 2,8 g până la 3,3 g. Avocado în 100 g conține 14% din doza zilnică, care reprezintă cu 4% mai mult potasiu decât banana. Puteți adăuga carne sau fructe în restul dozei zilnice.

Deficitul său provoacă oboseală, dureri articulare, probleme de memorie și multe alte afecțiuni.

Vitamine – Avocado este foarte hrănitor, și conține 20 de tipuri diferite de vitamine și minerale. Exemplele includ magneziu, mangan, cupru, fier, zinc, fosfor, acid folic, vitamina K, C, E, A, B5, B1 – tiamina, B2 – riboflavina sau B3 – nacinul.

Un avocado are o valoare energetică de aproximativ 234 kcal. Conține doar 2 g de carbohidrat pur. Prin urmare, este o prezentare generală a unei delicatese cu calorii reduse.

Acizi grași nesaturați – Avocado este un aliment bogat în grăsimi sănătoase, 77% din conținutul său fiind grăsimi sănătoase. Această grăsime, așa cum o numim noi, este de fapt acid oleic, care este un acid gras mononesaturat.

Suficienta acidului oleic are efecte antiinflamatorii, si s-a dovedit a avea un efect benefic asupra genelor asociate cu cancerul.

 

Fibre – este o parte indigestibilă a plantei, care contribuie semnificativ la scăderea în greutate, și la nivelul zahărului din sânge. În 100g de avocado există 7 g de fibre, ceea ce reprezintă 27% din doza zilnică recomandată.

Bunatati din avocado

Avocado nu este doar un plus extraordinar la un fel de mancare, ci poate fi folosit, de exemplu, si pentru salate sau hamburgeri în loc de maioneză, sau puteti face din el guacamole, o bunatate careia nu ii mai trebuie adaugat nimic. Inspirați-va, și haideti sa mancam sanatos!

Foto: Unsplash.com.